26 Ağustos 2011 Cuma

Ve Yine Homofobi !


Bizim var ettiğimiz renkleri göremeyen insanlarla yaşamak ne kadar zor bilirsiniz değil mi ? Gükkuşağındaki renkler. Bizlerin renkleri. Oysa diğer insanların gözü soluk renklerde birde kırmızı. Kırmızının sebebi ise kana susamış olmaları. Homofobi nasıl bir şeydir ki kişileri şiddete itiyor? Homofobi neden var ? Ne üzerine kurulu ? Bizler kendi hayatlarını kendi istediği gibi yaşamaya çalışan bireyleriz onlar ise hayatlarımızı onların istediği gibi yaşamamızı istiyorlar. Söyleyin gökkuşağı güzel değil midir ? Özgürdür değil mi, her istediği yerde belirir. Bizler de öyle değil miyiz ? Değilsek olmamıza engel olan nedir ?

Bir eşcinsel ve bir homofobi düşmanı olarak yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Birkaç gün önce bir saldırıya maruz kaldım. Tek başımaydım ve saldırının ne ara gerçekleştiğini bilmiyordum bile, ne yönden geldiğini göremedim. Sadece hatırladığım karnıma aldığım yumruk ve “Bir daha böyle giyinmeyeceksin ! ” diye haykıran bir pisliğin sesi. Karşılık vermeye çalıştıysam da yapamadım arkamdaydı . Düşünsenize sadece giyim tarzınız yüzünden size saldırıldığını ? Eşcinsel olduğunuz, seçimleriniz yüzünden size saldırıldığını ? Bizler “ Pantolon giydin ?!” diye saldırıyor muyuz ? Dahası saldırmalı mıyız ? Ben korkmuyorum, asla da korkmayacağım. Çok yakın bir dostumun bana söylediği şey şuydu; “ Bizler gerekirse dayak yiyeceğiz ki bizden sonrakiler rahat yaşayabilsin.” Kesinlikle katılıyorum. Bizler gelecek nesil rahat etsin diye elimizden geleni yapmalıyız. Bizlerin yaşadıklarını yaşamasınlar. İster misiniz onların da sizler gibi sıkıntılar yaşamasını ? Sadece şort giydiği için, saçını farklı taradığı için ya da sırf diğer insanların hoşuna gitmediği için fiziksel ya da sözlü saldırıya uğramalarını. Ben istemem, bunun için elimden ne gelirse yapacağım da. Korkmamakla başlıyorum, asla korkmamalıyız.

Şiddet nasıl bir olgudur ki ? Neden ortaya çıkar ? Erkeklerin güç isteği yüzünden ortaya çıkmıştır. Onlar da erkekliklerini bir düzeye kadar çıkarabildikleri için şiddete başvuruyorlar. Yanlış olan da bu değil mi zaten ? Şiddet neden kullanılmalı ki. Onların bu yaptıkları yalnızca zorbalıkken bizim onlara karşı çıkabileceğimiz hiçbir hukuksal yol yok. Korkmamız için ellerinden geleni yapıyorlar. Korkmayanları şiddetle yıldırmaya uğraşıyorlar. Yapamayacaklar ! Bir eşcinsel erkek erkekliğinden hiçbir şey kaybetmez ki, aynı şey bir eşcinsel kadın için de geçerli. Bizler erkek ve kadınlarız, eşcinsel oluşumuz bunu değiştirmez. Toplum erkek denildiğinde onları gösterirken erkekliğin nasıl bir şey olduğunu biliyor mu acaba ? Zorbalık ne zamandan beri erkeklik oldu ?! Gözleriniz korkuyla ve şiddetle kararmışken hala erkek olduğunuzu savunabiliyor musunuz ?  Çok şiddetli yazdığım doğru, sinir ve öfke halinden çok bende neden olduğunu bildiğim bir kızgınlık var, homofobiklerin aksine.. Ben onlara neden kızgın olduğumu ve hatta onları neden sevmediğimi biliyorum.

Homofobinin Wikipedia tanımı şu; “ Homofobi, eşcinsellere ya da eşcinselliğe karşı duyulan irrasyonel nefret, korku, hoşnutsuzluk ya da ayrımcılık. Geniş manası ile diğer cinsel yönelimlere sahip olan LGBTT kişileri de içerir. Sıfat olarak, homofobik şeklinde kullanılır “ Şimdi düşünürseniz neden nefret ettikleri hakkında bir şey yazılmıyor. “İRRASYONEL” denilebiliyor; açıklanamayan.. Bir diğer Wikipedia bilgisine göre ise her 48 saatte bir, eşcinsel bir kişinin, homofobiyle bağıntılı şiddete maruz kalarak öldürüldüğü tahmin edilmektedir. Ne kadar saçma değil mi ! Sadece eşcinsel olduğumuz için öldürülmeyi hak ettiğimiz düşünülüyor. Öyle mi peki ? Öldürülmeli miyiz ? Biz öldürülünce dünya temizlenecek mi peki ?! Asıl bu zihniyet ölmeli. Bunu düşünenlerin kafa yapısı ölmeli. Böyle bir barbarlığı kabul edebiliyorlar ya ben onu anlamıyorum. Nasıl olabilir bu. Benim aklım almıyor hani empati kurabilmeyi deniyorum ama olmuyor. Öyle bir kafa yapısını hangimiz çözebiliriz ki ? Şimdi onu düşünürsek onlar da bizi anlamıyor o yüzden belki bütün bu şeyler. Anlatabilir miyiz ki kendimizi, biz anlatsak da anlarlar mı ? Bu konu hakkında düşüncem olumsuz. Yapamazlar bizim kadar gelişmiş düşünemezler. Hani beni gören eşcinselleri herkesten üstün görüyor diye düşünür sorun o değil. Ben eşcinselleri övmek yerine eşcinsel karşıtı olanları yermeyi tercih ediyorum. Düşünce yapısını çok sevdiğim heteroseksüel arkadaşlarım yok mu ? Elbette ki var. Oturup saatlerce sıkılmadan sohbet edilebilecek insanlar . Burada yerden yere vurduğum insanların aksine onlar eşcinsellere şiddet uygulamak yerine eşcinselleri kabul edip onlarla yaşamayı bilen insanlar.

Nefret dolu bir dünya mı tercihiniz ? Homofobi yüzünden kaçarak yaşamak mı isteğiniz ? Özgür bir birey olmak istemez misiniz ? Neden istemeyesiniz her birimizin hayali bu. Özgür olabilmek, sevdiğimiz adamla ya da kadınla özgürce el ele tutuşabilmek, evlenebilmek, yasal haklara sahip olmak, nefrete ve öfkeye maruz kalmamak.. Korkusuzca yaşayabilmek. Çoğumuzun özgürlüğü küçük yaştan elimizden alınıyor öyle değil mi ? Kendimizi keşfettiğimiz için. Tek suçumuz bu mu ? Daha doğrusu bu suç mu ? Kendi cinsimizi sevmemiz suç mu ? Neden suç olsun ki bizlerin de seçim hakkı var. Bir insana sen farklısın diyerek nefret kusmak insanlık mı yani ? O eşcinselliği aşağıladığını düşündüğünüz dinlerinizde bu var mı peki ? Bir canlıya şiddet uygulamak, ona zarar vermek dininizde yer alıyor mu ! O canlının özgürlüğünü elinden almak var mı ! Ben kendi adıma söylüyorum ki elimden alınan özgürlüğümü SİZ HOMOFOBİKLER’den geri istiyorum. Siz homofobikler beni zincirleyemeyeceksiniz, buna izin vermeyeceğim. Gerekirse her 48 saatte bir gerçekleştirdiğiniz o iğrenç, anlaşılmaz ve bir o kadar barbarca cinayetlerin kurbanı olacağım ama asla boyun eğmeyeceğim.

Ben eşcinselliği kimsenin etkisinde kalmadan kabullendim. Eşcinsel olduğumu kendi başıma keşfettim. Bunun utanılacak bir şey olmadığını da biliyordum bu yüzden kabullenmem zor olmadı. Ailem bana destek oluyor gerçekten. Şimdi bana herkes senin kadar şanslı değil derseniz eğer aileler arasında fark olmadığını söyleyeceğim. Babam ve abim benimle konuşmadılar bir süre. Fakat şu anda kendileri de beni destekliyor. Ailelerimiz toplumsal açıdan bakma konusunda bizden çok daha iyiler ve korkularının sebebi de bu. Onlara hak vermemek elde değil fakat bizleri da anlamaları gerekiyor zincirlere vurulmuş bir çocukluk yaşamanın ne olduğunu baskılar içinde olan bir eşcinselden daha iyi kimse bilemez. Hanginiz düşünmüyor ki “ Keşke herkes eşcinsel olsa ya da biseksüel olsa. ” diye ? Emin olun o zaman bile homofobi baş gösterirdi. İnsanların anlaşılması en güç varlıklar olduğunu biliyorum. O zaman da bir yolunu bulurlardi kendilerinden nefret edebilmenin.

Bizler onları bu kadar korkutacak ne yapıyoruz biliyor musunuz ? Onların her zaman yapmayı isteyip de yapamadığı şeyleri yapabiliyoruz. Kendimizle barışık yaşayabiliyoruz, cesaretimizle insanları hayran bırakabiliyoruz. Emin olun eşcinsel olmamız olmasa bile düzgün insanlar olmamız onların bizi kıskanmasına yetecektir. Kıskançlıklarından mı kaynaklanıyor nefretleri acaba ? Şu anda aklıma gelen en mantıklı neden bu benim. Ya da korkuları. O kurtulamadıkları korkuları. Bizim onlardan korkmadığımızı biliyorlar. Bilmeliler de çünkü bilmezlerse daha kötü olacak. Ama bu neden nefrete dönüşüyor, dönüşmemeli. Korku olarak kalmalı. Bizler onların bulunduğu ortamlarda yaşamayı kabul ediyoruz. Bizim uğruna savaşacağımız bir amacımız var. Bizler özgürlüğümüz uğruna, bizi simgeleyen bayrağımız adına onların karşısına çıkıyoruz.

Tekrar söylüyorum bizler korkmamalıyız. Asla korkmayacağız çünkü çok güçlüyüz. Bizler onların nefretine anlayışla karşılık verebiliriz. Yapıyoruz da, cevap vermiyoruz onlara. Kaçımız sen homofobiksin diye bi varlığın üstüne atlayıp onu incittik? Ona fiziksel ya da ruhsal hasar verdik ki ? Bizler böyle değiliz. Onlar gibi değiliz. Farklıyız ve bunu onlara göstermeliyiz. Gurur duyuyorum eşcinselliğimle. Bu kadar fanatik olmanın bana zararı olmuyor değil ama ben yine de gurur duyuyorum ve sonuna kadar savunuyorum. Kendimizde benliğimizi savunacak gücü bulmalıyız, bizi zincirlemelerine asla izin vermeyin. Bunu bir kere yaparlarsa bir daha her zaman yapabileceklerini düşünürler. Ama yapamazlar ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder