7 Eylül 2011 Çarşamba

Homofobiden Asla Korkmayacağız !




Başlamadan önce yazılarımı yazma amacımın net üzerinden izleyici sayısına bakarak koltuklarımın kabarması değil de ulaşabildiğim kadar çok kişiye ulaşıp homofobinin yanlışlığını anlatmak olduğunu söylemeliyim.

Gelelim konumuza; o lanet eylem, HOMOFOBİ. Tek amacı biz eşcinsellerden neden nefret ettiklerini bilmeksizin kurtulma istekleri. Bu homofobi denildiğinde yalnızca erkek olacağı düşünülüyor  genelde. Yanlış, kadın bireylerin de çoğunluğu homofobikler yalnızca bunu şiddetle dışarı vurmuyorlar. Şimdi düşünürsek bunu erkeğin hırçın ve şiddete doyumsuz yapısına bağlayabiliriz. Erkek geçmişten günümüze güç ve şiddet olarak tanımlanmıştır. Erkeğin, erkekliği güce ve öldürme açlığına bağlı olarak sınıflandırılmıştır. O kas yığını olan gladyatörler bunun kanıtı sayılmaz mı ? Homofobik erkeklerin kendi erkekliklerine olan inançlarını tazelemeleri için neden kurban edilen biz EŞCİNSEL bireyler oluyoruz ?! Soruyorum size kaçınız sırf heteroseksüel olduğu için ya da içinizdeki “nedenini bilemediğiniz nefret” yüzünden bir heteroseksüele saldırdınız ? Yapılmalı mı yani bu ? Biz eşcinsel erkeklerin şiddet problemi olmalı mı ? Her şiddet istediğimizde masum bir heteroseksüeli dövmeli miyiz ? Hayır bunun yanlış olduğunu biliyoruz. Peki ya onlar ? Hala da anlayamadığım tek bir sorudur bu; Neden yapıyorlar ?

Tamam korktukları doğru, ama neyimizden korkuyorlar ? Bıraksalar kendi halimizde yaşayacağız. Onlara ne zararımız olabilir ki ? Doğrusunu isterseniz bunu ne bizler anlayabiliriz ne de onlar anlayabiliyor. Tek amaçları erkekliklerini kanıtlamak. “Oğlum geçen gün bi ibneyi dövmüşüm off ..” türündeki konuşmalarıyla kendilerine yer edinmek. Bu mudur yani ! Bunu söyleyebilecek kadar aşağı bir varlık mı insan ?! Bir ibneyi mi dövdün ?! Düşündün mü arkadaşların, ya da o ne olduğu belirsiz pisliklerin sana “Gücün bi ibneye mi yetti lan !” diyebileceklerini ?! Bu konuşmaya şahit oldum o yüzden bunu kullanıyorum. O an homofobik bir pisliğin de arada doğru şeyler söyleyebileceğinin farkına vardım. Bozuk saat hesabı yani. 3-5 tane sokak serserisi adıyla hitap ettiğim pisliğin bu konuşmasına tanık oldum. Konuştukları şey doğru mu sizce ? Sadece eşcinsellere sormuyorum bu soruyu, tüm insanlığa soruyorum. Bir homofobik bile bunun genel ahlaka karşı olduğunu bilir diye düşünüyorum. Aa doğru genel ahlakınız eşcinsel ve transseksüel bireyleri kapsamıyor. O ahlaka göre eşcinsel ve transseksüel bireyler öldürülmeli değil mi ?! Bizlerin kanıyla yazdığınız o genel ahlakınız batsın ! Düşünce yapınızda hiçbir gelişme olmayacağından korkuyorum. Bizlerin çektiklerini ilerdeki yeni, genç neslin de çekmesinden korkuyorum. Onlara özgür ve rahat bir yaşama alanı bırakmayacak olan homofobiklerin çoğalmasından korkuyorum. Anlıyor musunuz siz homofobiklerden korkmuyorum ben, gelecekteki eşcinsel bireyler adına korkuyorum. Şayet sizden neden korkacakmışım. Peh fiziksel olarak kendimizi savunma becerisine sahibiz bir eşcinseller de. Dahası pek çoğunuzdan daha ileri seviyede düşünebiliyoruz. Bunu zeka olarak söylemiyorum, bakış açısı ve düşünme yapısı olarak söylüyorum. Hani şu sizin hiçbir zaman beceremeyeceğiniz !

Birde şu toplumun direk “ibne” olarak damgalaması yok mu ! Kırmızı pantolon mu giydi; aha ibne. Pardon saçını mı boyattı, saçı mı uzun; aha ibne. Sensin ibne ! Nasıl oluyor da kişilerin adına onların cinsel kimliğine karar verebiliyorsunuz anlamıyorum. İster kırıtır, ister saçını boyar, ister kırmızı pantolon giyer. O da herkes gibi özgür bir birey. Hiç mi yok kırmızı, mor, sarı pantolon giyen heteroseksüel bir birey ?! Var, ama sizler gördüklerinizi yalnızca yorumluyorsunuz. Daha GAY demesini bilmeyen insanlar tarafından aşağılanmak gerçekten çok saçma. Aşağılama ifadeleri de “Gay mısın oğlum sen !” Bu bir aşağılanma da değil aslında ama pek çok eşcinsel birey bunu söyleyen kişinin düşünce yapısına göre algıladığı için bir aşağılama gibi duruyor. Bu soruya her zaman “ Evet ben bir adamım ve ben bir EŞCİNSELİM.” diye cevap vermişimdir. Gay diye okunan bir kelime biliyor musunuz ? Guy diye yazılan kelime değil mi o ? Adam demek onun kelime anlamı. Ama yok bilirler mi sizce bunu ? Hayır elbette bilmiyorlar, oysa ki Türkçe kullansalar. Eşcinsel de diyebilirler, ben bu soru karşısında asla utanmam. Asla çekinmeden evet eşcinselim diyebilirim. Siz de aynısını yapabilirdiniz, bu lanet muhafazakar tabular olmasaydı. Ve ne yazık ki var o lanet şey.

Şöyle bir durum da var ki eşcinsel olduğmu söylediğimde gelen ilk soruyu tahmin ediyorsunuzdu; “Kaç kere bi erkekle yattın?” daha da kaba şekilde olmasına rağmen ben onu yazmamayı tercih ediyorum. Soruya gelince neden bu soru geliyor anlamıyorum. Normalde konusu geçtiğinde direk homofobik duyguları kabarır ve konuyu değiştirirler. Bu sorunun sorulmasının en büyük nedeni biz eşcinsellerin de hatalı olduğu bir şey . Onların gözünde eşcinsellik iki erkeğin ya da iki kadının birbiriyle yatması çünkü. Hatta lezbiyen cinsel ilişkiler çoğunun fantezilerini süsler. Ne kadar tezat değil mi ? Eşcinsel bireylerin hepsinin olmasa da bazı eşcinsel ayağında gezinen pisliklerin cinsel ilişki açlığı ve bitmek bilmeyen azgınlığı sayesinde toplum sadece eşcinselliği bundan ibaret görüyor. Bir takım insanlar – ki bunlar homofobik olmayan heteroseksüel kısımdan bireyler- benim sevgilim olup olmadığını soruyorlar ilk olarak. Bu soruyu anlarım ve güzel bir şekilde cevaplarım da. Çünkü düzgün ve içinde gerçekten merak olan bir soru. Öteki ise sadece fantezi sınırlarını belirlemek için sorulan iğrenç bir soru; soran kişiden de anlayabilceğiniz gibi iğrenç.

Eşcinselliğin utanılacak bir şey olduğunu düşünüyorlar. Sapkın bir davranış olduğunu söylerler, tek savunmaları budur. Dini saymazsak tabi. Oysa biraz araştırsalar, doğru kaynaklardan öğrenseler ya da direk gelip bize sorsalar öyle daha iyi anlamazlar mı ? Ama onların amacı anlamak, bizleri tanımak değil ki ! Tek anladıkları şey iğrenilesi toplumsal tabuları. Lanet tabularınız batsın ! Otobüse bindiğimde eşcinselim diye yanlarına oturmamdan çekinen insan olduğunu varsaydığım pislikler gördüm. Kusura bakma amca ama zaten ilgi alanımda olamazsın. Bana faydası yok mu bu durumun var tabi boş yer sıkıntısı çekmiyorum. Ama eşcinsellerin kendilerine saldıracağını mı düşünüyorlar anlamıyorum ki ? Mal mısınız acaba ?! Değil mi sormam hata ! Asla bir heteroseksüelden iğrenmemişimdir ama bir homofobikten nefret edercesine iğreniyorum. Kendi kişiliği oturmadığı, nereden geldiğini bilmediği o nefreti yüzünden bize çatan bir grup pislikten ibaretler sadece. Çok sert  bir dil kullandığım için genel düşünce şu oluyor hakkımda; nefretini dışarı vurmanın yolunu bulamamış, kişiliği oturmamış bir birey. Oysa ki bir kısmı doğru bir kısmı yanlış. Nefretimi dışarı vurmuyorum, vuramıyor değilim. Ben de şiddet kullanabilirdim, o zaman o lanet ettiğim HOMOFOBİKlerden ne farkım kalırdı ki ?! Yapmam, benim yazma amacım nefretimi dışarı vurmak da değil zaten, olabildiğince çok kişiye homofobinin yanlışlığını anlatmak. Korkmadığımı göstermek ve gelecekteki genç nesli korumak. Ben bunu bir görev edindim, hoşuma giden bir şey bu. Yapmaktan çekinmeyeceğim ve asla vazgeçmeyeceğim. Bu düşüncelerimi sadece yazılarım yoluyla yaymıyorum da, insanlarla konuşuyorum ben. Konuşarak anlatıyorum kendimi, eşinselliği. Bazen saatleri alıyor konuşmak fakat hiçbir işe yaramıyor. Bazen de bir homofobik olarak görünen kişinin düşüncelerine en azından küçük bir etki bırakıyorum. Bunu neden başkası yapmıyor da sen yapıyorsun diye bir soru almak istemiyorum. Her eşcinsel bunu öyle ya da böyle bir şekilde yapıyor. Düşünceleri bile yetiyor. Çünkü onlar, eşcinsel bireyler, farklılar. Çünkü eşcinsel olduklarını kabul ettikleri andan itibaren bu farklılığın farkındalar.

Bütün eşcinsellerin ortak bir amacı olmalı aslında. Özgürlüğü kısıtlanmadan yaşayabilmek. Şöyle bir durum da var ki insanı kıskançlıktan eşcinseller de nasibini almışlar. Kendi aralarında kavgalar ediyorlar. Yanlış değil mi bu arkadaş ?! Bizler şiddetin ve nefret cinayetlerinin olmamasını vurguluyoruz ama kendi içimizde şiddete dönüşen kavgalar veriyoruz. Çok yanlış hemde. Bizler ortak bir amaç uğruna aynı yola düşmüş bireyleriz. Hepimiz gükkuşağı bayrağının altında tolanıyoruz. Hepimiz eşcinseliz. Bize destek olanlar var olmayanlar var. Destek olanları yanımıza alıp homofobik düşünce yapısı ile savaşmak zorundayız. Biraz olsun düşünürsek asıl yapmamız gerekenin bu olduğunu anlayacaksınız.

Bir gökkuşağı gördüğünüzde gururlanmıyor musunuz siz de benim gibi ? Bak bu benim bayrağım, benim sembolüm, benim varlığım demiyor musunuz ? Sesli söyleyemiyor olabilirsiniz ama en azından düşünmüyor musunuz ? Gökkuşağının bizi anlatan yanları ile onu kucaklamıyor musunuz ?

Düşünün bu yazımda homofobiklere saldırmakla beraber biz eşcinsellerin de düşünmesi gereken şeyleri vurguladım. Çünkü bizler mükemmeliz. Bizler gerçekten özeliz . Siz özelsiniz bunu asla unutmayın. Korkmanıza hiç gerek yok. Kendinize ben eşcinselim diyebiliyorsanız ne mutlu size. Bunu kabul etmeden yaşamanın ne zor olduğunu pek çoğunuz benden daha iyi bilirsiniz. Ben kendimi bildim bileli eşcinselim ve bunu gizlemeden yaşadım. Tamam ailem bunu bilmiyor olabilirdi ama insanlardan asla saklamadım. Düzgün bir şekilde sorulduğunda evet yanıtını verdim. Asla hayır demedim, cevap vermemeyi seçtim. Korkmuyorum o homofobiklerden. Korkmuyorum onların nedensiz şiddetlerinden ve korkmuyorum eşcinsel olmaktan ! Her zaman bir eşcinselin kendiyle gurur duyması gerektiğini unutmayın. Sizler özelsiniz. Eşcinsel oluşunuzu kendinizden saklamayın, en azından kendinizden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder