15 Ağustos 2011 Pazartesi

Homofobi öldürür !

Eşcinsel bir genç olmak.. Bunun getirdiği toplumsal zorluklar ve onlarla mücadele etmek.. Evet pek çoğumuzun hayatı böyle geçiyor. Nedendir bu zorlukların çıkması karşımıza ? Ne yapıyoruz ki, suçumuz nedir ? Hangi HOMOFOBİK bize bu sorunun yanıtını verebilir ? Nedensiz yere, sadece genel öğretilerde bulunmadığımız için nefrete maruz kalıyoruz. Bu çok saçma değil mi ? Bizler neden daha genç yaşta olgunlaşmaya zorlanıyoruz ? Bizler de çocuk olmalı, genç olmalıyız. Bizim de kanımız kaynamalı ve hatta çapkınlık yapmalıyız. Ama bizler en geç 17-19 yaşlarımızda kendimizi keşfediyoruz, daha sonra da yaşımızdan çok daha olgun davranmaya zorlanıyoruz toplumsal baskılar yüzünden. Ailelerimize yalanlar söylemiyor muyuz her birimiz ? Ufak yalanlar da olsa söylüyoruz. Çünkü öğrenmemeliler.. Çünkü öğrenirlerse bizden utanırlar, insanların yüzüne bakamazlar hatta bizi reddederler değil mi ? Sormak istiyorum hangi ebeveyn bunu yapabilcek kadar nefretle dolu olabilir ? Canından bir parçayı reddetmeyi nasıl göze alabilir üstelik neden yaptığını bile bilmeden. Sadece utanılcak bir şey olduğu öğretildi diye. Oysa ki utanılcak bir şeyimiz yok ki. Her birimiz kendini yeteri kadar geliştirmiş bireyleriz. Doğruyla yanlışı ayırt edebilcek kadar zekiyiz. Bazılarımız bile bile yanlışı seçebilir, onların tercihi kime ne ?


Bir de korkularımız var. Gizliliğimiz bizim her şeyimiz neredeyse. Çünkü biri bizi öğrenirse neler olacağını yalnızca tahmin edebiliyoruz. Ve öyle bir baskın düşünce var ki aklımıza sadece felaket senaryoları geliyor. Çünkü korkutulduk, çünkü her an nefret cinayetleri artmakta. Her birimiz psikolojik olarak da olsa içimize kapanıyoruz. Nedendir ? Bunu hiçbirimiz bilmiyoruz işte yalnızca içgüdüsel bir şey. İnsanların yıkamadıkları önyargılardan dolayı kendimizden korkuyoruz biz aslında. Bizi bizden soğutuyorlar. Neden soğumalıyım ki ? Kendimize sorduğumuzda benim yanlış olan yönüm nedir diye cevabı ne çıkacak ? Hiçbir şey. Çünkü yanlış değiliz, sadece onlar gibi olmadığımızdan dolayı bizden korkuyorlar.Oysa ki onlara ne bizden ? Biz hiç onları kınıyor muyuz ? Onları yargılamıyoruz bile. Farkımız bu bizim. Tek farkımız. Eşcinsel olmak değil onlardan farklı oluşumuz, onları gibi düşünmemek sadece.  Eğer böyle olacaksa ben çok memnunum halimden. Hepimiz memnun olmalıyız aslında.
Bir başka korkumuz da GÜVEN yüzünden. Herkes eşcinsel olduğunu iddia ediyor. Oysa ki öyleler mi ? İnanabilir miyiz onlara ? Şahsen ben inanamıyorum. Oysa hepimizin aradığı gerçek bir aşk değil mi ? İşte pek çoğumuzun aşka olan inancını kaybetmesinin sebebi; kimlik bunalımları olan FAKE eşcinseller.. Ruhumuzu teslim ettiğimiz güne lanet ettiğimiz varlıklar. Belki de onlar yüzünden toplum bizi dışlamaya meyilli. Akıllarında sadece cinsellik bulunan varlıklar yüzünden. Çünkü toplum sadece onları biliyor, sadece onları görüyor. Çünkü onlar toplumu haklı çıkarıyorlar ve bunu yaparken bizleri, duyguları olan eşcinselleri aşağılıyorlar. Halbuki bizler onların tam tersi ne kadar masumuz. Kendimizi geliştirme adına uğraşlarımız var. Kimimiz sanatla ilgileniyor, kimimiz sporla, kimimiz edebiyatla.. Bunlar bizi ayırıyor işte. Bazen düşünüyorum acaba karakterimiz çok daha güçlü ve sağlam olduğu için mi oluyor bu önyargılar ? Kıskançlık yüzünden mi acaba ? Çünkü bilirim insanoğlu kıskançlık yüzünden ne haıtalar yaptı. Tanrılar birbirine girmedi mi kıskançlık yüzünden ? Ama sonra diyorum ki “Kendilerini bizden bu kadar üstün görüp, bizi aşağılamaya çalışırken neden kıskanıyolar ? ”. Bir cevap bulamıyorum. Hani hepimiz eşittik ? Neden korktuğunuz da sen farklısın diyorsunuz ? Neden bizimle yaşamaya alışmıyorsunuz ?


Bizler toplumun neşeli ama saklanan yüzleriyiz. Bizler toplumun güçlü ama sessiz bedenleriyiz. Ve bizler toplumun sağlam ve marjinal karakterleriyiz. Ben şahım adına oldukça gurur duyuyorum EŞCİNSEL oluşumdan. Eşcinsellerin her birini de buna davet ediyorum. Kendinizi sevin, kendinizle gurur duyun. Çünkü toplumsal tabuların ilerisindesiniz kendinizi kabul etmeniz bunun bir göstergesi değil mi ? Hep beraber homofobi ile savaşmalıyız değil mi ? Bırakın onlar sizden korksun, bırakın o korkuyla yaşasınlar, çünkü bizler var olduğumuz sürece onlar korkularını yenemeyecekler ve bizi daha da güçlendirecekler. Olgunlaşma sırası onlarda artık. Yaşımızdan erken yaşlanmaya bizi onlar zorladı bırakın bunun nasıl bir şey olduğunu onlar da anlasın. Tam bir HETEROSEKSÜEL karşıtı gibi konuşmuş olsam da benim sözüm onlara değil, benim sözüm homofobik olanlara. Topluma benim sözüm.


Unutmayalım, homofobinin nereden kaynaklandığını bile bilmiyorlar. Nefret etmelerinin sebebini bile bilmiyorlar.Nefret edilecek hiçbir şey olmadığını gösterme zamanımız gelmedi mi ? Bunu iyi düşünün…
Gökkuşağı bayrağını ürkek bir tavırla değil, büyük bir gurur ve güçlü adımlarla taşıma vaktımız geldi bana kalırsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder